Przemysł motoryzacyjny

Conductix-Wampfler offers Energy & Data Transmission Systems for the Automotive industry

Kapitałochłonne zakłady produkcji samochodów osobowych wytwarzają bardzo duże ilości wysokiej jakości pojazdów. Takie zakłady muszą być jednak także na tyle elastycznie sprofilowane, aby obsłużyć szeroki wachlarz błyskawicznie zmieniających się wariantów modeli. We współczesnych zakładach produkcji samochodów wykorzystuje się wyłącznie najbardziej wszechstronne, niezawodne i ergonomiczne urządzenia – i to właśnie w takich zakładach znaleźć można produkty marki Conductix-Wampfler.

We wczesnych fazach produkcji wykorzystywane są suwnice elektryczne (EOT) transportujące zwoje stali, elementy odlewnicze oraz surowce. Wózki transportowe przewożą narzędzia oraz materiały do i z pras. Poszczególne podzespoły są przenoszone za pomocą elektrycznych systemów jednoszynowych (EMS) do nadwoziowni, gdzie kompletny szkielet nadwozia (BIW) przyjmuje swój ostateczny kształt. EMS lub ślizgowe przenośniki taśmowe ze wspomaganiem transportują nadwozia samochodowe w stanie surowym do lakierni. Wielkie systemy do zautomatyzowanego przechowywania i podawania (AS/RS) zapewniają przechowywanie buforowe, które umożliwia ustalanie kolejności dostarczania podzespołów na zasadzie „akurat na czas”. Systemy automatycznie kierowanych pojazdów transportowych (AGV) oraz systemy pojazdów szynowych (RGV) wykorzystywane są na liniach montażu wstępnego układów przeniesienia napędu oraz na tzw. stacji marriage (gdzie podwozie łączone jest z karoserią). W sekcji montażu końcowego uczestniczą systemy EMS i przenośniki podsufitowe, natomiast na poziomie podłogi działają linie przenośników. Pracownicy montażu potrzebują stacji roboczych, podnośników, balanserów oraz systemów transportu do narzędzi potrzebnych do pracy, a także zasilania elektrycznego i pneumatycznego do ich obsługi.

Oferujemy szeroki asortyment rozwiązań z zakresu przesyłu energii elektrycznej i danych, które mogą współpracować z pełnym wachlarzem procesów produkcji samochodów osobowych. Conductix-Wampfler posiada odpowiednie rozwiązania do każdego typu potrzeb niezależnie od tego, czy chodzi o dostarczanie energii elektrycznej i danych do suwnic, elektrycznych systemów jednoszynowych, przenośników, wózków transportowych, systemów przenośników, czy narzędzi do montażu.

Szyny prądowe – doprowadzają zasilanie do torów jezdnych suwnic, elektrycznych systemów jednoszynowych (EMS), wózków transportowych, systemów przenośników elastycznych i wielkogabarytowych systemów AS/RS (przechowywania/podawania).

Systemy wózków kablowych – pomagają w prowadzeniu kabli do torów jezdnych suwnic pomostowych, systemów AS/RS oraz zarządzają przewodami elektrycznymi i sprężonego powietrza połączonych z narzędziami ręcznymi z napędem mechanicznym pracującymi na liniach montażowych.

System bezstykowego przesyłu energii (IPT®) – dostarcza zasilania bezstykowego na potrzeby wózków transportowych, linii przenośników z podnośnikami nożycowymi, automatycznie kierowanych pojazdów transportowych (AGV) lub systemów pojazdów szynowych (RGV).

System elektryczny/sprężonego powietrzaurządzenia do transportu narzędzi oraz balansery – zwiększają wydajność produkcyjną i bezpieczeństwo na liniach montażowych; nasze systemy zapewniają łatwy dostęp do narzędzi pracujących na liniach montażowych oraz stałe zasilanie energii elektrycznej i sprężonego powietrza, aby zagwarantować przesył mocy i ergonomiczność pracy.

Zderzaki komorowe wysokich prędkości – do amortyzowania uderzeń występujących na stacjach podnoszenia i stołach obrotowych.

Electrified Monorail System for door transportation [RENAULT plant, Scenic car model]Electrified Monorail System for door transportation [RENAULT plant, Scenic car model]Electrified Monorail System for door transportation [RENAULT plant, Scenic car model]
Do pobrania: 

Elektryczne tory podwieszane

Zastosowanie
Elektryczne tory podwieszane do transportu drzwi (Fabryka RENAULT, model samochodu Scenic)

Kraj

Francja

Miasto

Douai

Biuro reprezentanta

Conductix-Wampfler S.A. [F]

Operator

CLEMESSY

Wymagania techniczne

Modyfikacja elektrycznych torów podwieszanych przenośnika do drzwi z powodu zmian w układzie procesu montażowego.

Długość toru (system)

120 m (na 2 różnych poziomach – na parterze i na pierwszym piętrze)

Ilość wózków

200

Produkt

Szyna prądowa, program 0815, SingleFlexLine

Dodatkowe informacje o produkcie

  • Skrzynki rozdzielcze do doprowadzania mocy i sygnałów.
  • Promień zakrzywienia 1 m; dostarczane w postaci zakrzywionej.


Liczba biegunów

6 biegunów

Moc

100 A

Prąd

400 V

Informacje dodatkowe

  • Elektryczne tory podwieszane działają z powodzeniem od 2002 roku
  • Modyfikacja układu przeprowadzona w 2012 r.