Poleć
Usuń plik
Usunąć dokument <span id="remove-document-name"></span> z karty zamówień?
Składowiska kontenerów (terminale kontenerowe) muszą być zarządzane w możliwie najlepszy i najefektywniejszy sposób, aby zmniejszyć czas potrzebny na załadunek i rozładunek dużych kontenerowców. Zależnie od stopnia zautomatyzowania nowoczesnych terminali kontenerowych, można to osiągnąć, stosując dwa typy suwnic kontenerowych: suwnice bramowe na kołach gumowych (RTG) lub suwnice bramowe szynowe (RMG).
Mimo że oba typy suwnic wykonują bardzo podobne zadania, tj. zarządzanie wejściem i wyjściem kontenerów do/z bloku lub stosu kontenerów, muszą one spełniać bardzo rozbieżne wymagania funkcjonalno-techniczne przewidziane dla tego typu maszyn.
Suwnice typu RTG są sterowane przez operatorów w kabinie. Ich podstawową funkcją jest ładowanie kontenerów z ciężarówek lub ciągników terminalowych na blok kontenerów i odwrotnie. Rozpiętość suwnicy RTG wynosi zwykle 5-8 kontenerów na szerokość i 3-5 kontenerów na wysokość. Standardowe suwnice RTG są wyposażone w silniki wysokoprężne, które dostarczają mocy potrzebnej do jazdy i podnoszenia. Przesył energii elektrycznej i danych do wózka suwnicy RTG odbywa się za pośrednictwem systemu wózków lub prowadników kablowych przewodzących energię.
Suwnice RMG to z kolei maszyny całkowicie zelektryfikowane. Zasadniczy przesył energii elektrycznej i danych odbywa się za pomocą dedykowanych i wysoce dynamicznych bębnów kablowych z napędem silnikowym. Suwnice typu RMG są zazwyczaj znacznie szersze i wyższe od suwnic RTG. Wymagania dotyczące transferu danych do suwnic RMG są znacznie bardziej wyśrubowane, ponieważ korzystają one z funkcji automatycznych i dodatkowych, pokładowych urządzeń monitorujących. Przesył energii elektrycznej i danych do wózka suwnicy RMG odbywa się za pomocą bardzo wytrzymałych systemów prowadników przewodzących energię. W pełni zautomatyzowane suwnice RMG są określane jako zautomatyzowane żurawie do stertowania (ASC)
Conductix-Wampfler ma kilkadziesiąt lat doświadczenia i wiedzę techniczną z dziedziny przemysłu obsługi kontenerów. Oferujemy niezawodne, praktyczne i indywidualne rozwiązania z zakresu elektryfikacji suwnic i innych maszyn portowych. Nasza globalna sieć punktów sprzedaży i biur projektowych oraz gotowe systemy i kompleksowa obsługa posprzedażowa stanowią wsparcie dla naszych klientów i prowadzonych przez nich działań w skali ogólnoświatowej.
Oferujemy:
Bębny kablowe z napędem silnikowym – wykonywane na zamówienie, wyposażone w sprzęgła elektromagnetyczne lub zespoły napędowe sterowane przekaźnikami częstotliwości do sterowania pracą wysokodynamicznych, głównych systemów przesyłu energii elektrycznej i danych na duże odległości. Zastosowanie specjalnych zespołów pierścieni ślizgowych średnionapięciowych i sterujących oraz obrotowych nadajników światłowodowych gwarantuje stały przesył energii elektrycznej i danych.
Systemy wózków kablowych – wytrzymałe i niezawodne, ze wspomaganiem/bez wspomagania; służą do zarządzania kablami do przesyłu zasilania i danych, które sterują ruchem wózka na suwnicach kontenerowych.
Prowadniki kablowe – wytrzymałe i wydajne zarządzanie mocą, kable sterujące i przesyłające dane na potrzeby kierowania ruchem wózka na suwnicach kontenerowych.
Systemy szyn prądowych – szyny prądowe dostarczają zasilania i sterują ruchami suwnicy na dużych odległościach we współpracy z dedykowanymi systemami do przesyłu danych.
Systemy zabezpieczania kabli – systemy Trenchguard i CoverZip osłaniają i zabezpieczają kable kładzione w rowach kablowych prowadzonych wzdłuż szyny transportowej suwnic RMG.