Przemysł motoryzacyjny

Conductix-Wampfler offers Energy & Data Transmission Systems for the Automotive industry

Kapitałochłonne zakłady produkcji samochodów osobowych wytwarzają bardzo duże ilości wysokiej jakości pojazdów. Takie zakłady muszą być jednak także na tyle elastycznie sprofilowane, aby obsłużyć szeroki wachlarz błyskawicznie zmieniających się wariantów modeli. We współczesnych zakładach produkcji samochodów wykorzystuje się wyłącznie najbardziej wszechstronne, niezawodne i ergonomiczne urządzenia – i to właśnie w takich zakładach znaleźć można produkty marki Conductix-Wampfler.

We wczesnych fazach produkcji wykorzystywane są suwnice elektryczne (EOT) transportujące zwoje stali, elementy odlewnicze oraz surowce. Wózki transportowe przewożą narzędzia oraz materiały do i z pras. Poszczególne podzespoły są przenoszone za pomocą elektrycznych systemów jednoszynowych (EMS) do nadwoziowni, gdzie kompletny szkielet nadwozia (BIW) przyjmuje swój ostateczny kształt. EMS lub ślizgowe przenośniki taśmowe ze wspomaganiem transportują nadwozia samochodowe w stanie surowym do lakierni. Wielkie systemy do zautomatyzowanego przechowywania i podawania (AS/RS) zapewniają przechowywanie buforowe, które umożliwia ustalanie kolejności dostarczania podzespołów na zasadzie „akurat na czas”. Systemy automatycznie kierowanych pojazdów transportowych (AGV) oraz systemy pojazdów szynowych (RGV) wykorzystywane są na liniach montażu wstępnego układów przeniesienia napędu oraz na tzw. stacji marriage (gdzie podwozie łączone jest z karoserią). W sekcji montażu końcowego uczestniczą systemy EMS i przenośniki podsufitowe, natomiast na poziomie podłogi działają linie przenośników. Pracownicy montażu potrzebują stacji roboczych, podnośników, balanserów oraz systemów transportu do narzędzi potrzebnych do pracy, a także zasilania elektrycznego i pneumatycznego do ich obsługi.

Oferujemy szeroki asortyment rozwiązań z zakresu przesyłu energii elektrycznej i danych, które mogą współpracować z pełnym wachlarzem procesów produkcji samochodów osobowych. Conductix-Wampfler posiada odpowiednie rozwiązania do każdego typu potrzeb niezależnie od tego, czy chodzi o dostarczanie energii elektrycznej i danych do suwnic, elektrycznych systemów jednoszynowych, przenośników, wózków transportowych, systemów przenośników, czy narzędzi do montażu.

Szyny prądowe – doprowadzają zasilanie do torów jezdnych suwnic, elektrycznych systemów jednoszynowych (EMS), wózków transportowych, systemów przenośników elastycznych i wielkogabarytowych systemów AS/RS (przechowywania/podawania).

Systemy wózków kablowych – pomagają w prowadzeniu kabli do torów jezdnych suwnic pomostowych, systemów AS/RS oraz zarządzają przewodami elektrycznymi i sprężonego powietrza połączonych z narzędziami ręcznymi z napędem mechanicznym pracującymi na liniach montażowych.

System bezstykowego przesyłu energii (IPT®) – dostarcza zasilania bezstykowego na potrzeby wózków transportowych, linii przenośników z podnośnikami nożycowymi, automatycznie kierowanych pojazdów transportowych (AGV) lub systemów pojazdów szynowych (RGV).

System elektryczny/sprężonego powietrzaurządzenia do transportu narzędzi oraz balansery – zwiększają wydajność produkcyjną i bezpieczeństwo na liniach montażowych; nasze systemy zapewniają łatwy dostęp do narzędzi pracujących na liniach montażowych oraz stałe zasilanie energii elektrycznej i sprężonego powietrza, aby zagwarantować przesył mocy i ergonomiczność pracy.

Zderzaki komorowe wysokich prędkości – do amortyzowania uderzeń występujących na stacjach podnoszenia i stołach obrotowych.

Schubskid | Linia przenośnika (Skillet System) w przemyśle motoryzacyjnym

Zastosowanie
Schubskid|Linia przenośników

Kraj

Republika Czeska

Miasto

Ostrawa

Biuro reprezentanta

Conductix-Wampfler AG [D]

Operator
Hyundai Motors Manufacturing Czech [HMMC]

Wymagania techniczne

Elektryfikacja stołów podnośnych do paneli

Produkt(y)

IPT® (bezstykowy system przesyłu energii)

Przetwornik(i)

Przetwornik elektryczny/regulator 4 kW

Długość (system)
2 tory, każdy po 245 m

Ilość (ładunek)

88 paneli

Odległość przemieszczania (ładunek)

2 x 245 m

Prędkość przemieszczania (ładunek)

6 m/min

Uwarunkowania środowiskowe

Wewnątrz budynku fabrycznego

Przebieg systemu

2 tory – docelowy i powrotny

Informacje dodatkowe

  • Łatwy montaż
  • Brak tarcia mechanicznego
  • Łatwy wjazd i wyjazd