Intralogistyka

Conductix-Wampfler offers Energy & Data Transmission Systems for the Intralogistic industry

Systemy intralogistyczne odgrywają istotną rolę w zautomatyzowanym, wewnątrzzakładowym transporcie na terenie fabryk, centrów dystrybucyjnych, usług przesyłkowych, na terenie magazynów, na lotniskach, w szpitalach i w wielu innych miejscach. Obecność takich systemów przekłada się na zwiększenie wydajności, jakości, stabilności oraz identyfikowalności procesów przepływu materiałów przy jednoczesnej redukcji buforów przewidzianych na odpady i magazynowanie. Nowoczesne zakłady nie mogłyby funkcjonować bez takich systemów. Urządzenia intralogistyczne wymagają elektrycznych podzespołów w rodzaju automatycznie kierowanych pojazdów transportowych (AGV), elektrycznych systemów jednoszynowych (EMS), elektrycznych systemów przenośników do palet, pojazdów szynowych (RGV), wózków transportowych oraz systemy do transportowania bagażu, a także sortowniki, zautomatyzowane systemy do przechowywania i pobierania (AS/RSzwałowarki) i systemy wyrzutnikowe.

Systemy intralogistyczne muszą być dostępne natychmiast. W przypadku awarii jednego elementu systemu, dochodzi do zatrzymania procesów przeprowadzanych przed i za uszkodzonym elementem, co może doprowadzić do wyłączenia całego zakładu. Podobnie ma się rzecz z koniecznymi konserwacjami, które muszą być wykonywane szybko i łatwo. Podzespoły do przesyłu energii i danych muszą być dostosowane do systemów wysokowydajnych, które mają niejednokrotnie skomplikowany układ i pracują przy dużych prędkościach/przyspieszeniach. Muszą jednocześnie gwarantować maksymalną wydajność energetyczną przy akceptowalnym poziomie kosztów. Niektóre systemy muszą mierzyć się z wyjątkowymi wyzwaniami technicznymi, np. z pracą w „pomieszczeniach czystych” oraz w środowisku przetwórstwa spożywczego, przechowywania w warunkach chłodniczych lub z nieoczyszczonymi liniami produkcyjnymi.

Conductix-Wampfler posiada bardzo bogate doświadczenie związane ze współpracą z producentami systemów intralogistycznych OEM. Mamy bardzo rozbudowane portfolio produktów, które pozwala nam rekomendować optymalne rozwiązania na potrzeby indywidualnych zastosowań w wielu różnych dziedzinach przemysłu Jesteśmy obecni na całym świecie a przy tym oferujemy także wsparcie na poziomie lokalnym, dzięki czemu bardzo ściśle współpracujemy z producentami OEM oraz klientami końcowymi, zarówno przy prostych jak i bardzo złożonych projektach, zawsze mając za cel optymalizację technologiczną i minimalny stopień komplikacji. Nasze dział badań i rozwoju jest nastawiony na nieustanne poszukiwanie nowych rozwiązań i ciągłe udoskonalanie produktów dla danej gałęzi przemysłu.


System bezstykowego przesyłu energii (IPT®) – zapewnia zasilanie do różnych systemów, np. pojazdów AGV i systemów do transportu bagażu. Nowe generacje systemów IPT wyposażone w najnowsze funkcje technologiczne dotrzymują kroku oczekiwaniom ze strony naszych klientów.

Szyny prądowe – zasilają elektryczne systemy jednoszynowe (EMS), pojazdy szynowe (RGV) i systemy do transportu bagażu. Seria 0832 EcoClickLine to doskonałe rozwiązanie na potrzeby systemów AS/RS w suwnicach zwałujących. Wprowadzone niedawno systemy PEplus do szyn prądowych doskonale współdziałają ze wszystkimi typami przenośników elektrycznych, gwarantując ich bezpieczeństwo i prostotę działania.

Bębny z napędem silnikowym i z napędem sprężynowym – zarządzają kablami służącymi do zasilania wózków transportowych oraz innych urządzeń mobilnych.

Prowadniki kablowe – zarządzają kablami przeznaczonymi do wszystkich rodzajów urządzeń do transportu materiałów.

Zderzaki gumowe i komorowe – nadają się doskonale do pochłaniania energii powstającej w skutek uderzeń podzespołów maszyn.

Transport elementu konstrukcyjnego samolotu (stępka) z użyciem automatycznie kierowanego pojazdu transportowego

Zastosowanie
Transport elementu konstrukcyjnego samolotu (stępka) z użyciem automatycznie kierowanego pojazdu transportowego

Kraj

Francja

Miasto

Nantes

Biuro reprezentanta

Conductix-Wampfler [F]

Operator
EADS/Airbus

Wymagania techniczne
Zasilanie energii elektrycznej do automatycznie kierowanego pojazdu transportowego

Długość toru

220 m

Ilość pojazdów

1

Informacje dodatkowe (pojazd)

  • Ciężar: 13 t
  • Ładowność użytkowa: 35 t

Produkt

  • IPT® (Bezstykowy system przesyłu energii)
  • Sterowanie iDAT

Moc

  • 9 kW przy przesyle
  • 5,5 kW przy podnoszeniu

Właściwości specjalne

  • Pojazd porusza się w obu kierunkach prostopadłych
  • Precyzja pracy +/- 2 mm przy przesyle z prędkością nominalną
  • Precyzja pozycjonowania +/- 1 mm przy stanowiskach parkowania w czasie operacji podnoszenia
  • Kierowanie i pozycjonowanie wykonywane za pomocą
    3 przetworniki iDAT na każdej osi